Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/includes/menu.inc).

Sposoby na zdobywanie nowych klientów

Aktualności

W biznesie, a zwłaszcza w handlu i usługach najistotniejszy jest klient. To o niego walczymy wszystkimi możliwymi środkami. W tej bitwie wszelkie metody są dozwolone, jeśli rzeczywiście zaprowadzą do rozwoju naszej firmy.
Jeśli mamy sieć sklepów, trudno jest nam nadzorować wszystkie w tym samym czasie. Właśnie w tym wspiera nas tajemniczy klient (zobacz tutaj).

tajemniczy klient
Source: http://www.sxc.hu/
Istnieje mnóstwo możliwości na pozyskiwanie konsumentów. Każda jest efektywna, natomiast nie każda powinna pasować do naszego profilu działalności. Kiedy posiadamy sklep, zazwyczaj zarządzamy pewien ujednolicony system obsługi konsumentów. Jest to bardzo powszechne działanie. Jest konkretny scenariusz postępowania z klientem, który jest zobowiązana praktykować załoga sklepu.lub - kliknij tutaj -Zawiera on wszystkie etapy sprzedaży. Rozpoczyna się już w momencie, gdy klient wchodzi do do środka. Dobry ekspedient musi od tego momentu umiejętnie obserwować poczynania klienta i w konkretnym momencie ruszyć do ataku. Zazwyczaj zaczyna się od zaproponowania pomocy. Później następuje szereg innych chwytów sprzedażowych, których zadaniem jest nakłonienie klienta do zakupu jak największej ilości rzeczy. Na tym polega sprzedaż komplementarna. Polega ona na tym, że oferujemy do zakupu jakiś dodatek.



wózek z zakupami
Author: Chris Favero
Source: http://www.flickr.com
Cały ten wzorzec musi być doskonale znany asystentom sprzedaży. Czy tak jest w rzeczywistości, sprawdza właśnie tajemniczy konsument. Taka osoba dostaje ankietę z wyszczególnionymi punktami, na które ma zwrócić uwagę. Ocenia ona nie tylko pracę sprzedawców, ale też porządek w sklepie oraz to, czy towar jest wyeksponowany zgodnie z zasadami panującymi w firmie. Osoba, która jest tajemniczym klientem, powinna się zachowywać naturalnie, a także we właściwy sposób sprawdzić wszystkie zagadnienia z ankiety. Nie jest to, wbrew pozorom, lekka i bezstresowa praca.

Najczęściej stosowane jest jednak inne badanie marketingowe (sprawdź tutaj), czyli klasyczna ankieta, którą wypełniają klienci albo dostawcy sklepu. Powinna ona być źródłem dokładnych opinii oraz uwag dotyczących naszych usług. Te dane będą nam konieczne, aby wprowadzić niezbędne zmiany i bardziej dostosować się do wymagań klientów.