Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/includes/menu.inc).

Branża marketingowa - zagadnienia, które trzeba poznać, by firma odniosła sukces

Aktualności

Kluczowym konceptem jest wywiad marketingowy, który jest częścią systemu informacji firmy. Jest to badanie, które może pomóc m.in. zdobyć widzę na temat zmian w środowisku, opinii o marce, produktach bądź usługach, a także pozycji firmy w odniesieniu do konkurencji.


wywiad marketingowy
Author: Epicantus
Source: http://www.flickr.com
Rodzaje wywiadów marketingowych są trzy: wywiad indywidualny (bezpośrednia rozmowa z badanym), wywiad grupowy (polegający na bezpośredniej rozmowie z grupą badanych), wywiad pośredni (wykorzystujący narzędzia do porozumiewania się na odległość). Więcej przydatnych informacji: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-internetowy-cz-2-badania-marketingowe-wywiad-marketingowy-cz-ii pracownicy własnej firmy, obecni lub byli pracownicy konkurentów oraz inne osoby działające w branży, a także odbiorcy produktów i usług. Co więcej wywiad marketingowy dokonuje się w oparciu o lekturę publikacji, czy innych ogólnie dostępnych dokumentów, analizy materiałów promocyjnych, a niekiedy także analizy laboratoryjnej, technologicznej i ekonomicznej produktów konkurencyjnych. Wyręczyć nas w tym zakresie zapewniają agencje zajmujące się badaniami marketingowymi, u których nabyć można przydatne dla firmy informacje.
Poruszając się w obszarze marketingu powinniśmy również wiedzieć o niuansach takich jak logo a logotyp. Jakie są w tym przypadku znaczące różnice? Mianowicie w skład logo wchodzi graficzny znak (sygnet) oraz przekaz tekstowy - logotyp. Reasumując, logotyp stanowi istotną część składową logo. Warto uświadomić sobie, iż logo a logotyp to nie to samo. Każde z wymienionych spełnia inne zdania na tle całego wizerunku firmy. Więcej informacji odnośnie różnic: logo a logotyp.
e-marketing
Author: Rafiq Phillips
Source: http://www.flickr.com

logo a logotyp->
Następnym ważnym określeniem jest marketing MIX 4P, a mianowicie podstawowa, i jednocześnie najbardziej popularna kompozycja marketingowa. W marketing MIX 4P wchodzą: produkt, jego cena, strategia dystrybucji, promocja. Zespół wspomnianych instrumentów pozwala oddziaływać na dany rynek. Dzięki ich właściwemu wprowadzeniu możemy osiągnąć sukces w branży (przeczytaj więcej: Obecnie funkcjonują także rozszerzone o kolejne elementy koncepcje marketingu, z którymi talterweb.pl/-marketing-mix-cz-1