Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/includes/menu.inc).

Jakie są rodzaje szkoleń? Czy korzystnie się szkolić? Jakie szkolenia się najbardziej popularne?

Aktualności

Jedną z najbardziej istotnych metod rozwoju pracownika, czyli przykładowo zdobywania kompetencji, są szkolenia dla pracowników. Tak naprawdę mogą obejmować każde zagadnienie, mogą być również realizowane przez firmy wewnętrzne oraz najmowane firmy zewnętrzne. Mogą być zamknięte, jak i szkolenia otwarte Wrocław. Jakie można wyróżnić najistotniejsze typy szkoleń?


pracownicy
Author: NASA ICE
Source: http://www.flickr.com
Bardzo znane są szkolenia zawodowe. Umożliwią one pracownikowi na zdobycie nowych zdolności oraz wiedzę w temacie wymagań określonego stanowiska pracy. Organizowane są, jak pracownik nie dysponuje potrzebną wiedzę do tego, żeby móc najbardziej kompetentnie wykonywać obowiązki służbowe. Istotne jest także, iż służą rozwojowi pracownika. Takie szkolenia mogą być organizowane przez firmę wewnętrzną. Ma to miejsce wtedy, kiedy pracownik uczy się od innych pracowników. Tego typu szkolenia bardzo często organizowane są dla całych grup pracowników.

Kolejne szkolenie jest bardzo popularne, bo obowiązkowe. To szkolenia BHP. Są zdefiniowane przez Kodeks Pracy i różnorakie ustawy. Przejść je powinien każdy pracownik, jaki zaczyna pracę w danym zakładzie pracy. Tego rodzaju szkolenia prowadzi kompetentna osoba. Przy zatrudnianiu realizowane jest podstawowe, wstępne szkolenie kursy na wózki widłowe wrocław BHP. Takich szkoleń oczywiście nie powinniśmy wpisać do Curriculum Vitae, nie podwyższają one kompetencji pracownika. Z pewnością zaś to robią szkolenia z kompetencji miękkich. Te szkolenia powinny uczyć pracownika trudnej sztuki dawania sobie rady w sytuacjach, które wymagają posiadania niezbędnych umiejętności osobowościowych. Znacznie poszerzają a także wzbogacają wachlarz zachowań, technik i umiejętności w wielu dziedzinach.


kompetencje miękkie
Author: Juhan Sonin
Source: http://www.flickr.com
Najbardziej powszechnymi szkoleniami z tej dziedziny są szkolenia z umiejętności komunikacji, szkolenia w negocjacjach czy szkolenia ze sprzedaży. Szkolenia interpersonalne są natomiast dosyć specyficznym rodzajem szkoleń miękkich, jakie odnoszą się do poprawy umiejętności psychologicznych. Ostatni rodzaj - szkolenia językowe to następna forma wzbogacania kompetencji zatrudnionych. Znajomość języka obcego jest w dzisiejszych czasach niezwykle istotna, więc tego typu szkolenia są bardzo popularne.