Jakie zdolności powinna posiadać osoba pracująca na etacie kontrolera finansowego?
Aktualności
Submitted by addmean on Fri, 07/22/2022 - 07:36
Powszechnie jest wiadome, że aby móc podejmować (nierzadko niezwykle poważne) decyzje, konieczne jest posiadanie odpowiednio dużej ilości rzetelnych danych. W wypadku mnóstwa korporacji, osobą odpowiedzialną za ich zbieranie jest specjalista, który działa na stanowisku, o którym będzie mowa.
Profesjonalista, który pracuje na takim etacie musi ukończyć wyższe studia z dziedziny ekonomii (najlepiej o specjalizacji finansowym i controllingu).
Kandydat na to stanowisko musi oczywiście potrafić perfekcyjnie obsługiwać aplikacje biurowe, a w szczególności arkusze kalkulacyjne.
Czy omawiany artykuł jest Twoim zdaniem ciekawy? Jeśli tak, to kliknij również na pomocne teksty (https://bze-kancelaria.eu/prawo-cywilne/), które będą niezwykle pomocne.
Musi również posiadać bardzo rozwinięte zdolności analityczne i umiejętność planowania i organizowania własnej pracy. Wymagana jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego, tak w mowie, jak i w piśmie. Bardzo mile widziane mogłoby być doświadczenie w funkcjonowaniu na podobnym stanowisku oraz umiejętność wykorzystywanych w takiej branży rozwiązań programistycznych.
Czy omawiany artykuł jest Twoim zdaniem ciekawy? Jeśli tak, to kliknij również na pomocne teksty (https://bze-kancelaria.eu/prawo-cywilne/), które będą niezwykle pomocne.
Musi również posiadać bardzo rozwinięte zdolności analityczne i umiejętność planowania i organizowania własnej pracy. Wymagana jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego, tak w mowie, jak i w piśmie. Bardzo mile widziane mogłoby być doświadczenie w funkcjonowaniu na podobnym stanowisku oraz umiejętność wykorzystywanych w takiej branży rozwiązań programistycznych.
Author: Jeremy Levine
Source: http://www.flickr.com
Do obowiązków osoby chętnej na stanowisko kontroler finansowy należeć mogą między innymi: przygotowywanie, analiza, kontrolowanie budżetów, a także analiza odchyleń dotyczących kosztów i przychodów spółki. Innym obowiązkiem mogłoby być przygotowanie, analiza i kontrola wskaźników zarządczych czy tworzenie struktury centrów przychodowo-kosztowych. Konieczne jest również regularne przeprowadzanie ocen efektywności inwestycji i analizy odchyleń.
W zamian za wykonywaną pracę, kandydat może liczyć między innymi na bogaty pakiet usług socjalnych oraz duże możliwości rozwoju zawodowego (z awansem na dyrektorskie stanowisko włącznie).